Jak zacząć biegać, czyli jogging dla amatorów ;)

bieganie-665x309Jak zacząć biegać? Jako, że jogging jest jednym z moich ulubionych sposobów aktywnego spędzania czasu, postanowiłam podzielić się z Wami moimi doświadczeniami. Jogging jest bardzo wciągający, przyjemny i niesamowicie pobudza naszą ambicje. Biegająca masz potrzebe ciągłego doskonalenia się i pokonywania własnych słabości. Super sprawa, ale… no właśnie to wszystko tak działa jeśli się odpowiednio do tego weźniemy. Od czego zacząć?

Buty
Odpowiednie obuwie do biegania to podstawa. Jest to jedna z rzeczy, o którą trzeba zadbać z największą starannością. Wstyd się przyznać ale sama kiedyś tego nie dopilnowałam co w konsekwencji przysporzyło mi sporego bólu kolan i jeszcze sporszej przerwy w bieganiu. Dobierając odpowiednie buty do biegania, musisz wziąść pod uwagę po jakiej nawierzchni będziesz biegał. Biegając po twardym aswalcie, który nie zapewnie nam rzadnej amortyzacji i co oddziałowuje na nasze stawy, musimy odpowiednią amortyzacje zapenić sobie w naszych buach. Nie musisz być znawcą, poproś kogoś o pomoc. Może to być doradca w sklepie sportowym albo sama zorientuj się co dla ciebie będzie najlepsze i kup w sklepie internetowym specjalizującym się w tego typu obuwiu jak ten http://www.butydobiegania.pl/.

Aplikacja
Jeśli twój telefon jest tak sprytny jak Ty, warto to wykorzystać. Ja sama początkowo nie sądziłam, że aplikacja do biegania może być aż tak przydatna i motywująca. Ja osobiście korzystam z runtastick i jest to mój zdecydowany faworyt jeśli chodzi o aplikacje dla aktywnych. Jednak jest wiele innych applikacji i to co najważniejsze, to to abyś znalazł tą właściwą dla Ciebie. To co jest fajne w aplikacji to to, że masz kontrole nad swoim bieganiem. Kontrolujesz czas, tempo, trase, jesteś w stanie ocenić czy twoje tempo jest stałe czy też musisz na nim popracować (no chyba, że biegasz interwałami). Wszystko masz zapiasane w jednym miejscu i jesteś w stanie z łatwością porównać swoje postępy i osiągniecia. Dodatkiem jest muzyka i „power song”.

Muzyka
Może Ci to zapewnić odpowiednie aplikacja w telefonie, albo zadbaj o to sam. Tylko nie chodzi tutaj tylko o to, żeby muzyka Ci się podobała. Chodzi o to, żeby muzyka której słuchasz podczas biegaja miała odpowiedni rytm. Kiedy muzyka ma odpowiednie tępo i słyszy to odpowiednie „dum-dum”, twoje nogi niemal samoczynnie się do tego dopasowywują i begniesz poprostu równo, rytmicznie. Jest to olbrzymia pomoc i trochę taki rozpieszczalnik, bo chyba każdy lubie słuchać dobrej muzyki. Ja w aplikacji mam jeszcze opcje „power song”, jest to ta jedna wybrana piosenka, która motywuje najbardziej i dodaje najwięcej sił kiedy nam ich brakuje. W każdej chwili moge ją właczyć przy pomocy jednego przycisku. Sama nie przypuszczałam, że aż tak polubie tą opcje.

Bieg
Najtrudniejszy jest ten pierwszy biega. Tak na dobrą sprawe nie zakładamy przy nim nic do osiągniecia. Ma on nam wyznaczyć nasze możliwości i wydolność. Plan treningowy możemy sobie ułożyć sami w zależności od tego co chcemy osiągnąć. Moja pierwsza trasa liczyła około 3km. Pierwszy mój cel to było wyrównanie tempa, gdy się tego nauczyłam i w na całym odcinku moje tempo było równe, zwiększałam sobie dystans. I tak doszłam, a właściwie dobigłam do 10km. Są różnie sposoby trenowania, można biegać np interwałami aby poprawić swój metabolizm i przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej. Tak na prawde każdy musi znaleść swój sposób trenowania, ten, który sprawia mu najwięcej radości i dostaracza maksimum satysfakcji.

To chyba tyle, teraz mogę Wam tylko życzyć powodzenia i wielu przebiegniętych kilometrów!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Rozwiąż równanie * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.