Mama ćwiczy- to się opłaca

FullSizeRender (3)
Dzisiaj będzie o tym dlaczego warto ćwiczyć, zwłaszcza kiedy jest się Mamą. Sama wiem doskonale, że już samo bycie Mamą jest sporym wyzwaniem. Jednak wiem również na swoim przykładzie, że warto jest znaleść choć chwilkę dla siebie na ćwiczenia. Nie ważne czy będziesz ćwiczyć sama w domu czy pod okiem trenera. Czy będziesz rygorystycznie dbała o dietę i suplementowała ją różnymi odżywkami dla sportowców które są dostępne np. tutaj http://www.body4you.pl/produkty/dyscypliny-sportu/odzywki-na-rzezbe/olimp-thermo-stim,2,1903 . Ważne, że będziesz ćwiczyć!  Może to być jogging, ćwiczenia siłowe lub aerobowe. Jest tak wiele rodzajów ćwiczeń, że każdy znajdzie coś dla siebie. Ja jako Mama przez długi czas ćwicząca regularnie, podam Ci kilka zalet dlaczego warto ćwiczyć właśnie będąc Mamą.

Więcej energii! – Może i brzmi śmiesznie. Ale sprawdziłam to na sobie samej. Chociaż bym była wypruta z sił po całym dniu i niemal zmuszałam się do tego by iść na wieczorny trening… zawsze wracałam z niego pełna sił i energii. I nie było IMG_1534dla mnie żadnym problemem, aby po treningu wymęczyć jeszcze dziecko zabawą, a potem spokojnie ukołysać je do snu.

Chwila dla siebie – Marzenie każdej Mamy. Chwila w trakcie, której odpoczywasz od dziecka. Odpoczywasz męcząc się fizycznie, ale każda Mama wie, że opiekowanie się brzdącem to duży wysiłek i to bynajmniej nie tylko fizyczny. Choćby dziecko bawiło się samo klockami, umysł Mamy zawsze jest czujny. Może podświadomie, ale cały czas nasłuchujemy i jesteśmy gotowe w ciągu sekundy stać przy dziecku jeśli zajdzie taka potrzeba. W trakcie treningu, możesz w końcu się wyłączyć i skupić tylko na jednej czynności.

Dziecko pogłębia więzi rodzinne – Zawsze gdy szłam na trening Anika zostawała z Tatą. I bawiła się z nim w najlepsze, tworząc silną wieź Córki z Tatą. Więź ta jest ważna, a o wiele łątwiej ją pielęgnować gdy Mamy nie ma w pobliżu.

Kolejna ciąża nie będzie taka straszna – Jeśli planujesz kolejne dziecko, również warto abyś zadbała o swoją kondycje. Ciąża to olbrzymie wyzwanie dla naszego ciała. I to całego! Kręgosłup, brzuch, nogi, dla mnie to części ciała o które szczególnie starałam się zadbać myśląc o drugiej ciąży. I teraz czuje tego efekty. O dziwo, drugą ciąże znoszę o wiele lepiej pod względem fizycznym. Przypadek? Nie sądzę.

Mąż zadowolony – Może nie zawsze będzie zachwycony tym, że musi zostać sam z rozbrykanym Brzdącem. Ale widząc efekty ćwiczeń, możesz być pewna, że będzie się wpatrywał w Ciebie jak w boginie. A wasze relacje na tym tylko zyskają.

Dobre przykład – O tym, że sport to zdrowie, chyba nie muszę przekonywać. Ale warto jest zachęcić nasze dzieci i najbliżysz do zdrowego wysiłku. A czy można zrobić to lepiej niż samemu dawać dobry przykład.

Piękniejesz! – Ćwiczenia pomagają nam nie tylko zrzucić zbędne kilogramy. Dzięki regularnym ćwiczeniam wyrabiamy sobie prawidłową postawe i uelastyczniamy skóre. Sama już po kilku treningach zauważysz efekty. A czuć się dobrze w swojej skórze to podstawa.

Jedno przemyślenie nt. „Mama ćwiczy- to się opłaca”

  1. Około 6 tygodni po porodzie postanowiłam wziąć się za siebie i spontanicznie kupiłam książkę Natalii Gackiej „Zostań FIT”, w której jest plan treningowy na pół roku. Od tego czasu ćwiczę w domu, o różnych porach, kiedy mam chwilę. Już po pierwszym treningu poprawiło się moje samopoczucie i wróciła energia, a po ok. 2 tygodniach zauważyłam zmiany w ciele. Potwierdzam, warto ćwiczyć, wszystkie wymienione w artykule zalety są prawdziwe – nic dodać, nic ująć:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Rozwiąż równanie * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.